
Visie en doel
Mobiele telefoons zijn de laatste tijd zeer geavanceerd en zijn een belangrijke marketingtool geworden voor iedere ondernemer.
Zo hebben ook de lokale ondernemers geen andere keuze dan uit hun eigen bubbel te stappen en zich te verenigen, proactief te zijn met hun aanpak maar ook reactief te zijn in de strijd tegen de winkelketels en de huidige en toekomstige uitdagingen.
Een eigen app is hét promotiemedium waarmee de lokale ondernemers zich kunnen tonen, promoten en de bezoekers en klanten kunnen belonen en waarderen.

Voor iedere groep ondernemers wordt op basis van onze LokaProm app een applicatie op maat gemaakt
onder eigen naam.

Huidige situatie
Ongelijke strijd:
marketingbudget
winkelketens
vs.
lokale ondernemers
Winkelketen
Lokale ondernemer
• Eigen app met lokpromoties
• Adverteren in kranten en tijdschriften
• Adverteren in huis-aan-huis bladen
• Reclame op radio – TV
• Adverteren op allerlei social media
• Digitale klanten-/spaarkaart
• Emailcampagnes
• SMS-campagnes
















Hoe creëren we
een succesvolle app?
De klanten moeten de app regelmatig gaan raadplegen.
Dat zullen ze enkel doen als ze er voordeel bij hebben door :
• Voordelige promoties of hot deals
• Een loyaliteitsprogramma met
interessante beloningen
• Leuke acties zoals prijsvragen
• Gamificatie
• Evenementen
• Interessant nieuws

Hoe meer dagelijkse app-gebruikers :
• hoe groter de visibiliteit
• hoe groter de impact
• hoe meer potentiële klanten
• hoe meer omzet
• hoe meer tevreden klanten
• hoe meer tevreden handelaars
• hoe meer bezoekers in de stad, dorp of regio
Voordelen voor de lokale ondernemer

• Meer klantenbinding : Met een interessant loyaliteitsprogramma sparen klanten bij meerdere winkels tegelijk, wat de kans vergroot dat ze terugkomen naar het winkelgebied in plaats van naar een grote keten of webshop.

• Grotere zichtbaarheid : Iedere deelnemende ondernemer profiteert van de gezamenlijke marketing en promotie van de applicatie.
Daardoor wordt elke app-gebruiker een potentiële nieuwe klant.
• Hogere omzet en retentie : Klanten belonen met waardebons en fysieke prijzen leidt tot hogere uitgaven en gelukkige en tevreden klanten.


• Klantgegevens verzamelen : dé hoeksteen van (mobiele) marketing! Iedere ondernemer bouwt een klantenbestand op, ideaal om emailcampagnes te lanceren, nieuwsbrieven te versturen of oude klanten terug op te pikken.

• Kruisbestuiving : Dagelijks zijn er waardebons te winnen van de deelnemende handelaars waardoor een klant die normaal alleen bij de kapper komt door de spaarkaart sneller ook eens de lokale kledingzaak of boekhandel zal bezoeken.

• Verbeterde merkloyaliteit : Je bouwt een sterkere relatie op met de klanten waardoor vertrouwen en loyaliteit worden bevorderd. Hierdoor neemt het klantenverloop af en wordt mond-aan-mondreclame bevorderd.

Kostenbesparend : Aangezien de kosten voor het werven van nieuwe klanten 5 tot 25 maal hoger kunnen zijn dan het behouden van bestaande klanten, loont loyaliteit.

LokaProm-app :
een uniek concept,
een unieke kans!
Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig een smartphone op zak. Een unieke kans dus om de aandacht te trekken van klanten met één interessante app met een spaarkaart, alle lokale ondernemers, aanbiedingen, evenementen en prijsvragen. Het combineert marketing, klantloyaliteit en samenwerking in één digitaal platform.
Handig als digitaal “loket” voor de hele winkelstraat of het dorp-/stadscentrum.







Hot deals
Aankoopbonnen
Alle handelaars
Evenementen
Nieuws
Gamificatie
Voordelen :

• Gezamenlijke
loka-shopkaart : Bij elke aankoop krijgt de klant 1 punt op de digitale shopkaart en maakt kans om één van de vele aankoopbons te winnen aan de hand van een digitaal kraslot. Klanten sparen sneller punten bij meerdere ondernemers tegelijk en maken meer kans om te winnen.

• Evenementen kalender : Evenementen, nieuws en lokale activiteiten kunnen via de app gedeeld worden → versterkt de binding met de gemeenschap.

• Hot deals : In de app kunnen dagelijks ‘Lokkers of Hot Deals’ gepubliceerd en verspreid worden via verschillende kanalen. Hierdoor zetten de handelaars zichzelf in de kijker en lokken de klanten telkens opnieuw naar hun winkel. De ideale ‘traffic generators’!
Beschouw de hot deal-directory als een wekelijkse flyer om klanten te enthousiasmeren voor nieuwe promoties.

• Alle handelaars en bedrijven staan in één app. De klanten vinden er adresgegevens, routes en info in één overzicht en kunnen reviews achterlaten.

• Prijsvraag van de week : Iedere week wordt er een prijsvraag gelanceerd waarmee mooie prijzen te winnen zijn om de trouwe klanten te belonen en de app te promoten.

• Extra marketingtools :
Je gebruikt geavanceerde technologie op meerdere kanalen tegelijk om klanten te bereiken (sociale media, Lokaprom-app, e-mail, SMS,
pushberichten, QR-codes, reviews)
• Gamificatie :
Gamificatie stimuleert de klant tot aankopen. Het toevoegen van speelse activiteiten creëert naamsbekendheid en participatie en vergroot de tijd die uw klant met u doorbrengt.
